Σταδιακή απόσυρση των
νεότευκτων πλοίων, μείωση δρομολογίων, μέχρι και ολοκληρωτική καταστροφή του
κλάδου, διαβλέπουν οι ακτοπλοϊκοί επιχειρηματίες, εάν η πολιτεία δεν λάβει
μέτρα προσαρμογής του θεσμικού πλαισίου στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Όπως αυτά
διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια του 1ου Συνεδρίου του «Posidonia Sea Tourism
Forum» που πραγματοποιήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
Ο πρόεδρος της Ένωσης
Επιχειρήσεων Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης στην ομιλία του στο Φόρουμ απείλησε
ότι το έτος 2011 θα είναι έτος επιβίωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ή
ολοκληρωτικής καταστροφής τους.
Ακόμη πιο απαισιόδοξος ο αντιπρόεδρος του
Συνδέσμου Μιχάλης Σακέλλης συμπλήρωσε ότι αν δεν βρεθούν λύσεις είναι βέβαιο
ότι τον Οκτώβριο του 2011, θα παρατηρηθεί «σταδιακή απόσυρση των νεότευκτων
πλοίων» και «μείωση των δρομολογίων, λόγω αδυναμίας κάλυψης των εξόδων
εκτέλεσής τους». Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο λόγω της οικονομικής κρίσης που
περνάει η χώρα μας, η μείωση της κίνησης οφείλεται στη συνεχή αύξηση των
καυσίμων, την υψηλή φορολογία που επιβάλλεται στα εισιτήρια και στις
αναγκαστικές υποχρεώσεις που επιβάλλονται στα ακτοπλοϊκά πλοία και αφορούν
κυρίως το χρόνο δρομολόγησης, την επάνδρωση και τις υποχρεωτικές εκπτώσεις.
Επίσης ο αντιπρόεδρος επανέλαβε ότι «το κύριο θέμα είναι αν με το κλείσιμο της
θερινής περιόδου θα επέλθει το τέλος του κλάδου». Κατ’ αυτόν οι ζημιές του 2009
και του 2010 είναι αρκετές για να τον “τελειώσουν”.
Από την πλευρά του ο
πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Γραφείων,
Γιώργος Τελώνης επεσήμανε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα, αν και είναι ο βασικός
πυλώνας ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και του συνόλου της νησιωτικής χώρας,
τα σοβαρά προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζει δεν έχουν επιλυθεί επί σειρά ετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου