Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΠΑΧΑΛΟ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ: ΔΥΣΦΗΜΗΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟ


Από  το απόγευμα της περασμένης Κυριακής, μόλις το θέμα φούντωσε σε όλα τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης με την αποκάλυψη από την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, γνωστοποιήσαμε την διακοπή των συγκοινωνιών των φερυ μποτ που μας συνδέανε με τη Κεφαλονιά- Λευκάδα και Αστακό, αλλά και των μικρών επιβατιγών που εκτελούσαν ημερήσιες κρουαζιέρες από Λευκάδα και Κεφαλονιά προς Ιθάκη.

Αυτό έφερε μεγάλη αναστάτωση στα τουριστικά  λιμάνια Σάμης, Πίσω Αετού, Φρικών αφήνοντας εμβρόντητους  τους τουρίστες που αναζητούσαν εναγωνίως πλοίο για να επιστρέψουν από τις διακοπές τους αλλά και προμηθευτές εταιρειών που τροφοδοτούσαν την Κεφαλονιά και την Ιθάκη με προϊόντα. Την Κυριακή το πρωί έσκασε η βόμβα για την διακοπή των δρομολογίων σχεδόν όλων των μικρών φέρυ που συνέδεαν το νησιά Κεφαλονιά και Ιθάκη με Λευκάδα, Αστακό και Ζάκυνθο.
Μετά τις όποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες και αφού ενημερώθηκαν επίσημα, τα κατά τόπους Λιμεναρχεία, εξέδωσαν διαταγή για διακοπή των συγκοινωνιών τρεις μέρες μετά, οι οποίες όμως ήδη είχαν διακοπεί από την Κυριακή. Το συγκεκριμένο πρόβλημα αφορά περίπου 80 φέρυ σε όλη την Ελλάδα, τα οποία μετά από έλεγχο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, βρέθηκαν με  ρώσικα νηολόγια τα οποία παρουσίαζαν σοβαρές παρατυπίες.
Στην Ιθάκη σταμάτησαν τα δρομολόγια Πίσω Αετός- Σάμη- Αστακός, Φρίκες-Βασιλική-Φισκάρδο και στη Κεφαλονιά τα δρομολόγια Φισκάρδο-Λευκάδα,  Αργοστόλι-Ληξούρι, Σάμη-ΙΘάκη-Αστακός, Πεσσάδα- Ζάκυνθος. Επίσης έγινε διακοπή στα δρομολόγια των μικρών επιβατιγών που έκαναν ημερήσιες κρουαζιέρες από Λευκάδα και Κεφαλονιά που έφερναν καθημερινά εκατοντάδες επισκέπτες, ιδιαίτερα στο Κιόνι, Φρίκες και Βαθύ.
Διαβάστε το παρασκήνιο αυτής της ιστορίας: Πλαστά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας έχουν τουλάχιστον 46 πλοία που δραστηριοποιούνται κυρίως το καλοκαίρι στα ελληνικά νησιά. Θα ελεγχθούν από άλλους νηογνώμονες και τα πιστοποιητικά τους θα εκδοθούν από το Υπουργείο. Περίεργες συμπτώσεις συνοδεύουν την υπόθεση με τα πλαστά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας τουλάχιστον 46 πλοίων, μικρών επιβατηγών της ακτοπλοΐας και δεκάδων τουριστικών πλοιαρίων, τα οποία δραστηριοποιούνται κυρίως το καλοκαίρι.
Τα πλοία αυτά, που παροπλίζονται τώρα επειδή διαπιστώθηκε κατόπιν εορτής ότι τα χαρτιά τους δεν ήταν εντάξει - δηλαδή είχαν βασικές ελλείψεις ώστε να κριθεί ότι δεν είναι αξιόπλοα - έκαναν καθημερινά δρομολόγια όλο το καλοκαίρι, χωρίς ουδείς να τα σταματήσει.
Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου όταν ο Ρωσικός Νηογνώμονας, υπό την εποπτεία του οποίου εκδίδονταν τα πιστοποιητικά τους, ήρε τη συμφωνία συνεργασίας που είχε με την εταιρεία που τον εκπροσωπούσε στον Πειραιά. Από αυτήν την εταιρεία προμηθεύονταν τα πιστοποιητικά και τα συγκεκριμένα ελληνικά πλοία, που τις τελευταίες δύο ημέρες άρχισαν να ακινητοποιούνται από τις κατά τόπους λιμενικές αρχές.
Συμπτωματικά η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του Λιμενικού Σώματος, η οποία έχει την ευθύνη των ελέγχων ασφαλείας των πλοίων που διαπλέουν τις ελληνικές θάλασσες, αποκάλυψε την υπόθεση των πλαστών πιστοποιητικών στις 4 Σεπτεμβρίου, μόλις τρία 24ωρα μετά τη ρωσική αποχώρηση από τον Πειραιά.
Πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αναφέρουν ότι ο ιδιοκτήτης του ελληνικού παραρτήματος του ρωσικού Νηογνώμονα, όταν εκλήθη να εξηγήσει γιατί διακόπηκε η σχετική συνεργασία, με τον κίνδυνο κάποια πλοία να μείνουν ακάλυπτα - τότε, λένε οι ίδιες πληροφορίες, δεν είχε προκύψει ακόμα το θέμα των πλαστών πιστοποιητικών αν και η υπόθεση διερευνούνταν από τον Μάιο - την απέδωσε σε διαφορές με τον νέο διευθυντή της εταιρείας στη Ρωσία.
Μετά από αυτά το υπουργείο ζήτησε τη συνδρομή της ρωσικής πρεσβείας - την περασμένη Κυριακή ο Ρώσος πρέσβης μετέβη στο υπουργείο Εξωτερικών - ενώ παρέμβαση έγινε και μέσω του ελληνικού προξενείου στη Μόσχα, προκειμένου ο ρωσικός Νηογνώμονας να στείλει στην Ελλάδα στέλεχος του για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Η υπόθεση των πλαστών πιστοποιητικών, ωστόσο, και η δικαστική έρευνα που διατάχθηκε μετά την αποκάλυψή τους, ανέτρεψε αυτά τα σχέδια. Την Τρίτη, το πρωί, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υπέγραψε ειδική σύμβαση ανάθεσης έργου με άλλους Νηογνώμονες, ώστε τα πλοία να ελεγχθούν από δικούς τους επιθεωρητές και κατόπιν τα πιστοποιητικά κλάσης τους να εκδοθούν, με βάση τα δικά τους πρότυπα, από τις υπηρεσίες του υπουργείου.
Αν τελικά προωθηθεί αυτή η λύση, πάντως, δεν μπορεί παρά να είναι προσωρινή, αφού τα πιστοποιητικά θα έχουν εκδοθεί από το υπουργείο, το ίδιο φορέα, δηλαδή, που έχει την ευθύνη να ελέγχει την εγκυρότητά τους!
Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία αναμένεται να κρατήσει αρκετές ημέρες, μέχρις ότου επανέλθουν στη γραμμή - εφόσον κριθούν κατάλληλα - τα συγκεκριμένα πλοία, οπότε οι τροποποιήσεις στα δρομολόγια της ακτοπλοΐας, που ξεκίνησαν μετά τον πρώτη ακινητοποίηση πλοίων, θα ισχύσουν και τις επόμενες ημέρες.
Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του Λιμενικού Σώματος έως το απόγευμα της Τρίτης είχε απαγορευτεί ο απόπλους στα πλοία (αυτά που μας αφορούν):  Ταξιάρχης,  Ιόνιαν Σαν, Καπετάν Αριστείδης,  Αλέξανδρος Κ ΙΙ, Αγία Ειρήνη, Άγιος Γεώργιος, Βάσος Κ, Ιόνιο Πέλαγος,  Άντζελα….
Αναρτήθηκε στο http://www.ithacanews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου