Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

ΠΕΡΙ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ Ο ΛΟΓΟΣ



Περιμένοντας κάποιους φίλους από την Ιταλία, οι οποίοι μου ζήτησαν να τους ξεναγήσω στον αρχαιολογικό χώρο του Αγίου Αθανασίου, είπα να πάω μέχρι εκεί , προκειμένου να φρεσκάρω τις γνώσεις μου για τον τόπο και την ιστορία του. Το αποτέλεσμα της επίσκεψής μου είναι αυτό που φωτογράφισα: Πλήρης εγκατάλειψη, ένα αρχαιολογικό σκουπιδαριό δυστυχώς, ενώ θα έπρεπε να είναι το μέρος που σαν κοινωνία θα προσέχαμε σαν τα μάτια μας. Για μια ακόμα φορά συνειδητοποίησα πως είμαστε φτηνοί στα πίτουρα και ακριβοί στο στάρι (ή κάπως έτσι).
Αρκετοί Συμπατριώτες μας έχουν ασχοληθεί πάρα πολύ με το θέμα των ανασκαφών και έχουν ξοδέψει (με την καλή την έννοια) ένα μεγάλο μέρος της ζωής τους στην ανάδειξη της Ομηρικής Ιθάκης. Κι εμείς οι πολλοί τί κάνουμε; Τίποτε ως επί τω πλείστον, παρά μόνο τυρβάζουμε και κυρίως αναθέτουμε σε άλλους να κάνουν για εμάς. Κατά την ταπεινή μου γνώμη , καλά είναι τα γραφεία αρχαιοτήτων ή δεν ξέρω πως θα τα ονομάσουν οι νέοι δημοτικοί άρχοντες, αλλά και πάλι "ανάθεση" μου μυρίζει. Όπως σε όλα τα πράγματα που μας ταλανίζουν ως κοινωνία, πρέπει επί τέλους να το πάρουμε απόφαση και να μην κρυβόμαστε πίσω απο το δάχτυλό μας: Δεν φταίει μόνο το ΚΑΣ που δεν δίνει άδεια για την ανασκαφή. Φταίμε όλοι μας που αναθέτουμε σε άλλους αυτό που θα έπρεπε
ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ να κάνουμε.ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ. Ά. τους Ιταλούς δεν θα τους πάω στον Άη Θανάση, θα τους πάω να περπατήσουν σε κάποιο μη ανακαινισθέν μονοπάτι. Και απο τέτοια, δόξα τω Θεώ , έχουμε πολλά, πάρα πολλά στο Θιάκι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΑΦΛΑΜΠΑΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου