Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

ΣΗΜΑΝΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ STRINTZIS LINES


Νέες ανατροπές και ανακατατάξεις φαίνεται να έρχονται το τέλος του 2012 στο χώρο των ναυτιλιακών εταιριών και συνεργασιών μετά τις πληροφορίες  του www.ithacanews.gr. Στις 31 Οκτωβρίου το FB ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ φεύγεια από την Ιθάκη, σταματάει τα δρομολόγια, το πλήρωμα απολύεται και κατ επέκταση η εταιρεία STRINTZIS LINES διαλύεται. Ως γνωστόν το «ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ» αντικατέστησε, στη Γραμμή Σάμη – Πάτρα, το «ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ» λόγω ετήσιας ακινησίας του στον Πειραιά τις 12 Φεβρουαρίου 2012 όπου και επαναφέρεται κανονικά στα δρομολόγια του.
Πάντως ναυτιλιακοί κύκλοι από καιρό ανέφεραν οτι, η εταιρία Στρίντζη βρίσκεται σε δύσκολη θέση και πολύ πιθανόν να μην μπορέσει να ανταπεξέλθει στις σημερινές ανάγκες των γραμμών που εξυπηρετεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του πλοιοκτήτη, την Κεφαλονιά. Αποτέλεσμα αυτής της κρίσης ήταν και η διακοπή των δύο δρομολογίων εβδομαδιαίως.

Ηδη η  απομάκρυνση του Στρίντζη από τη γραμμή Πόρου – Κυλλήνη αλλά και η τωρινή απομάκρυνση  και από τη γραμμή Σάμης – Πάτρα, βάζει στο παιγνίδι την Ζακυνθινή κοινοπραξία, που τα τελευταία χρόνια προσδοκούσε μια τέτοια κατάληξη. Η Ζακυνθινή κοινοπραξία IONIAN FERRIES, είχε δηλώσει από καιρό σε ναυτιλιακούς κύκλους, ότι είναι έτοιμη να αναλάβει δράση και να καλύψει και τα δρομολόγια της Σάμης, αφού την γραμμή του Πόρου ήδη την εξυπηρετεί.
Οι Ζακυνθινές πλοιοκτήτριες εταιρίες, όλα δείχνουν ότι θα αναλάβουν πλήρως τις γραμμές του Νότιου Ιονίου, σε μια δύσκολη στιγμή και εποχή. Τα συμπεράσματα από μια τέτοια εξέλιξη, ίσως είναι μπερδεμένα, αφού δεν ξέρει κανένας πολίτης των δύο νησιών, αν πρέπει να χαμογελάσει ή να προβληματιστεί.

Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά μιας τέτοιας κατάληξης.
ΘΕΤΙΚΑ Οι Κεφαλλονίτικες γραμμές θα καλυφθούν άμεσα, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα για τους γείτονες. Τα πλοία της κοινοπραξίας είναι Ζακυνθινών συμφερόντων και έχει μεγάλη σημασία σήμερα, τα οφέλη να μένουν στην Ιόνιο περιφέρεια (οικονομία, θέσεις εργασίας, προμήθειες κλπ). Στην όμορη γεωγραφική περιοχή που δραστηριοποιούνται τα πλοία της κοινοπραξίας, ότι και να συμβεί, μπορούν να γίνουν αλλαγές πλοίων και πάντα να εξυπηρετούνται οι γραμμές. Λόγω της δυναμικής παρουσίας της κοινοπραξίας στο νότιο Ιόνιο, να πέσουν οι τιμές ναύλων
ΑΡΝΗΤΙΚΑ  Η Κεφαλονιά κατά μέσο όρο, είχε πολύ περισσότερα δρομολόγια από την «αποκλεισμένη» Ζάκυνθο, διότι υπήρχε ο ανταγωνισμός Στρίντζη – Κοινοπραξίας. Τώρα που θα μονοπωληθούν οι γραμμές της Κεφαλονιάς, η επόμενη μέρα θα φέρει το ίδιο σενάριο «αποκλεισμού», φτιαγμένο πάνω στο μοντέλο που έχει σβήσει αναπτυξιακά τη Ζάκυνθο. Αυτό είναι φυσικό επακόλουθο των μονοπωλίων. Οι περιφερειακή αυτοδιοίκηση, όπως και στην περίπτωση της Ζακύνθου (έτσι αύριο και για την Κεφαλονιά) δεν έχει το ενδιαφέρον, το σθένος, την ανιδιοτέλεια και την πυγμή να προστατέψει το λαό των μικρότερων νησιών και ιδιαίτερα της Ιθάκης και να παρέμβει ουσιαστικά ώστε να δημιουργηθεί μια ισόρροπη ανάπτυξη, όπως διατράνωναν προεκλογικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου