Πριν
από λίγα χρόνια, επί δημαρχίας Βασιλόπουλου, είχε εγκριθεί μέσω ΕΟΤ, ένα
πρόγραμμα οικοτουριστικών διαδρομών ύψους 800.000 €, το οποίο αφορούσε την
ανάπλαση πέντε (5) μονοπατιών στο νησί μας. Το ποσό τεράστιο, αλλά οι εργασίες
που προέβλεπε το εν λόγω πρόγραμμα το «δικαιολογούσαν» (πλακοστρώσεις,
διανοίξεις, αποκαταστάσεις λιθοδομών, κλπ).
Μεταξύ των μονοπατιών που είχαν ενταχθεί, ήταν και το μονοπάτι ΑΝΩΓΗ - ΚΙΟΝΙ, το πιο πολυσύχναστο και πολυβάδιστο της Ιθάκης, λόγω της ευκολίας του στο περπάτημα και της ωραιότητας του τοπίου. Οι εργασίες άρχισαν πέρυσι τον Αύγουστο και τέλειωσαν πριν από λίγους μήνες. Και το αποτέλεσμα είναι επιεικώς απαράδεκτο από κάθε άποψη.
Μεταξύ των μονοπατιών που είχαν ενταχθεί, ήταν και το μονοπάτι ΑΝΩΓΗ - ΚΙΟΝΙ, το πιο πολυσύχναστο και πολυβάδιστο της Ιθάκης, λόγω της ευκολίας του στο περπάτημα και της ωραιότητας του τοπίου. Οι εργασίες άρχισαν πέρυσι τον Αύγουστο και τέλειωσαν πριν από λίγους μήνες. Και το αποτέλεσμα είναι επιεικώς απαράδεκτο από κάθε άποψη.
Συγκεκριμένα:
1) κατασκευάστηκαν δύο κιόσκια, τα οποία τοποθετήθηκαν ένα στο ελικοδρόμιο και
ένα στο χωράφι του Σκώρου, λίγο πριν από την Παναγιά στη Ρούγα (Κιόνι), σε δύο
δηλαδή σημεία που το μόνο που μπορείς να δεις είναι τον απέναντί σου, καμιά
γίδα και σκουπίδια. Δύο εντελώς πρόχειρες κατασκευές που σε λίγο καιρό θα τις
πάρει και θα τις σηκώσει. Και άν είσαι τυχερός θα μπορέσεις να ισορροπήσεις το
ποτήρι με το νερό στα στραβόξυλα που παίζουν τον ρόλο του τραπεζιού.
2)
όλες μα όλες οι πλάκες που τοποθετήθηκαν (άλλες αγορασμένες, άλλες απο την
εκσκαφή για την διαμόρφωση του εδάφους και άλλες απο τις παρακείμενες λιθιές)
"παίζουν" γιατί είναι στην ουσία στον αέρα.
3)
νοιώθεις σαν να περπατάς σε νταμάρι, γιατί, αφού ο εργολάβος που ανέλαβε το
έργο πελέκησε επί τόπου τις πέτρες, θεώρησε καλό να αφήσει το προϊόν του
πελεκήματος δίπλα στο μονοπάτι και να μην αποκαταστήσει τον περιβάλλοντα χώρο.
4)
επισκευάστηκε μία (1) και μόνο λιθιά, λίγο πριν το Κιόνι και αυτό έγινε μετά
απο γκρίνια όμορων ιδιοκτητών.
5)
αντίθετα, καταστράφηκαν πολλές λιθιές, για να χρησιμοποιηθούν οι πέτρες τους
στο μονοπάτι, ιδιαίτερα δε προς το Κιόνι χρησιμοποιήθηκαν τα καπάκια των λιθιών
(οι μεγάλες πέτρες που δένουν στο πάνω μέρος τις λιθιές) για εξοικονόμηση
χρόνου και χρημάτων.
6)
τα σκαλοπάτια κατασκευάστηκαν όλα μα όλα χωρίς κανένα συνδετικό υλικό με
αποτέλεσμα να έχουν ήδη αρχίσει να καταστρέφονται άλλα από τα γίδια και άλλα
δυστυχώς από συμπολίτες μας που θέλουν να ανεβοκατεβαίνουν το μονοπάτι με
μηχανάκι (!!!!!). Όλα τα παραπάνω τα γράφω όχι ως μεμψιμοιρία, ούτε για να
καταγγείλω κατασπατάληση χρημάτων και άλλα τέτοια. Τα γράφω γιατί δυστυχώς ένα
έργο (κατά την γνώμη μου εντελώς νεοπλουτίστικο, γιατί με 800 χιλιάρικα θα
είχαν διανοιχθεί και συντηρηθεί όχι 5 αλλά 50 μονοπάτια για 10 χρόνια, αλλά
αυτό δεν έχει σημασία, είναι προσωπική μου γνώμη) που θα μπορούσε να προσφέρει
μια πιο εύκολη διαδρομή, κατάντησε να είναι στεναχώρια για όλους εμάς που δεν
είμαστε χθεσινοί στο περπάτημα των μονοπατιών.
Αύριο
Τρίτη το Δημοτικό Συμβούλιο θα κληθεί να ορίσει δύο εκπροσώπους του Δήμου
Ιθάκης για την παραλαβή του έργου αυτού. Νομίζω πως πρέπει πριν ορίσουν
εκπροσώπους να ζητήσουν πρώτα την αποκατάσταση και επισκευή του συφοριασμένου
αυτού «έργου». Θα είμαστε εκεί για να το προτείνουμε. Τέλος, μέσα στις
φωτογραφίες που ανήρτησα, θα δείτε και μία, την τελευταία, από το παλιό
μονοπάτι το οποίο είναι τουλάχιστον 300 ετών και το οποίο ευτυχώς δεν «αναπλάσθηκε»
και θα καταλάβετε την διαφορά με το σημερινό «έργο».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΑΦΛΑΜΠΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου